Kundcase: Tre (3)

Kundprofil: Tre (3)

Som ensam aktör inom rabattbranschen har vi fått förtroendet att förmedla exklusiva rabattkoder och kampanjer till teleoperatören Tre (3). Som en del av våra helhetslösningar skräddarsyr vi alltid en unik kampanj som passar till varje enskilt bolag som vi samarbetar med. I detta fall har vi använt oss av unika kampanjer som vi exponerat till våra besökare till Kampanjjakt.se, mailutskick till vår databas samt extra utrymme i sociala medier. Målet för 2014 är att öka omsättningen med minst 30% för det utvalda programmet.

 

Det här är Tre (3)

Tre är en av världens främsta mobiloperatörer som specialiserat sig på 3G nät. De erbjuder både smarta lösningar till privatpersoner såväl som företag som är ute efter mobiltelefoni och bredband av allra högsta kvalitet inom 3G- och 4G-nät. Bolaget växer snabbt och expanderar inom hela Europa i en hastig takt. År 2012 fick Tre den hedersfyllda titeln som årets operatör av en jury bestående av ledande företrädare inom telekombranschen.
tre mobiloperatör

 

Vår skräddarsydda kampanj

Nyckelorden för PSD Media inom varje samarbete är långvaraktiga resultat. Därför använder vi oss endast av metoder som ger bestående resultat. Slutmålet är alltid att öka varumärkeskännedomen samt att driva trafik och försäljning till våra samarbetspartners. Då Tre är ett välkänt varumärke inom de svenska hushållen har fokus varit att förändra beteendet bland våra nätvana medlemmar & besökare gentemot denna operatör. Genom att pusha våra exklusiva Tre rabattkoder har vi lyckats förstärka beteendet där folk tänker på Tre direkt när en diskussion om teleoperatörer dyker upp. Nöjda kunder blir på lång sikt även återkommande kunder. Då flera potentiella kunder redan har tidigare abonnemang eller bredbandstjänster bundna hos andra operatörer är det viktigt att betona att detta är ett långsiktigt arbete som tar tid.

 

kundcase tre

 

 

Framtida planer med 3

Som exklusiv samarbetspartner kommer vi under en kommande period att promota olika erbjudanden i form av bonusgåvor vid tecknande abonnemang och dylikt. Då samarbetet är ganska nytt finns utrymme för att testa sig fram och på så sätt förbättra vårat samarbete konstant. Tre får även plats i våra kategorier för teleoperatörer där de får en huvudplats och därmed ökad kvalitativ exponering. Tack vare vår erfarenhet av att arbeta med rabattkoder till Comviq tidigare har vi kunnat ha ett tidigare lyckats referenscase att bygga vidare på för framtida uppdrag.