Kundcase: Hotels.com

Exklusivt samarbete mellan Kampanjjakt och Hotels.com

Sedan starten 2009 har vi på Kampanjjakt haft en bra och nära dialog med Hotels.com. Tillsammans efterstävar vi att hitta nya sätt att erbjuda konsumenterna de bästa priserna på boende. Hotels.com disponerar sina kampanjer själva men de använder vår sajt för att maximera exponeringen utav sina aktuella erbjudanden. Vi har fått möjligheten att förmedla exklusiva rabattkoder till Hotels.com på vår sajt sedan fyra år tillbaka. Rabattkoderna kan under perioder erbjuda 10-15% rabatt på hotellbokningar som även kan kombineras med Hotels.com’s egna aktiva rabatter.

 

Maximera exponeringen under högtider

Under högtiderna är konkurrensen hård och det finns mycket litet utrymme till att pressa priserna för att slå konkurrenterna. De största aktörerna på marknaden vill komma åt så mycket exponering som möjligt. På Kampanjjakt kan vi erbjuda maximal exponering på vår facebooksida och för våra besökare på Kampanjjakt och 170 000 medlemmar som vi har i vår databas. Det är naturligtvis ett väldigt bra och effektivt komplement till annan marknadsföring som man framställer under högtider.

 

hotels.com kundcase

 

Hotels.com är en given ledare i vår hotellkategori

Vår hotellkategori på Kampanjjakt har vi skapat för att förmedla information om vad man bör tänka på innan man ska boka hotell och en vägledning till hur man ska få de allra bästa priserna. Vi har valt att representera Hotels.com som ledaren i vår hotellkategori på Kampanjjakt tillsammans med två andra företag. Det är två företag vi känner oss trygga med och som erbjuder bra priser och rabatter på sina tjänster. Helt enkelt företag vi själva bokar boende hos.

 

 

Samarbete till nya nivåer

2011 bestämde vi oss för att ta samarbetet till nästa nivå och beslöt oss för att göra en tv satsning med Hotels.com. Vi reser mer inför och under de stora högtiderna såsom julafton och nyår vilket leder till att vi måste ha någonstans att bo. Samtidigt som vi skräddarsydde en tv-kampanj så kompleterade vi detta med en radio-kampanj i samtliga kanaler på SBS nätverket. I samband med detta gjorde PSD Media även en kampanj där man rekommenderade flygresor med Apollo samtidigt som Hotels.com behöll sin plats som huvudalternativ för bokning av boende.

 

kundcase för hotels.com rabatter

 

Följden av samarbetet

Kampanjjakts 170 000 medlemmar vänder sig oavslutet till Hotels.com när de ska boka boende. Det handlar inte längre om valet av företag utan snarare om vilka aktiva rabatter Hotels.com erbjuder. Hotels.com har byggt en stabil närvaro på Kampanjjakts sajt sedan de började sammarbetet år 2009 och det är det solklara förstahandsvalet när det kommer till hotellbokning. Det skulle i princip krävas att ett boende erbjuds gratis för att våra medlemmar ens skulle titta åt något annat håll. Hotels.com med sina ständiga kampanjer och rabatter kombinerat med oemotstånda priser och lägsta pris garantier har skapat en icke existens av de andra företagen hos våra medlemmar. Följden av detta samarbete var att vi även kunde knyta ett samarbete med Expedia som är huvudägare till Hotels.com