Kundcase: Ellos

Kundprofil: Ellos

På vår site Kampanjjakt.se är vi idag en av dem få rabattsiterna som får förmedla kampanjer och erbjudanden från Ellos. Vi tar detta uppdrag på fullt allvar och vill alltid göra vårt absolut bästa för att både göra kunden och konsument nöjda. Ellos är idag en av våra största kunder med ett enorm och brett sortiment som nästan varje svensk känner igen. Varumärket känns extremt tryggt för kunden och det i sig gör det lättare för oss att pröva nya sätt att arbeta på. Samarbetet började tidigt 2010 och det riktiga genombrottet kom 2013 då vi lyckades tredubbla omsättningen och antalet ordrar vi förmedlat till Ellos året innan.

 

Vilka är Ellos?

Detta är egentligen en fråga vi inte behöver svara på då Ellos har funnits så långt tillbaka i tiden man kan tänka sig. De tunga tjocka katalogerna som trillade ner i vår brevlåda har sedan 1996 blivit det enorma varuhuset online på Ellos.se. Servicen är bättre än någonsin och produkterna kommer hem några dagar efter man lagt beställningen.

 

ellos kundcase

 

Hur har vi arbetat med Ellos?

Ellos har passat vår affärsmodell otroligt bra då de alltid har sina ständiga reor och outletsektioner. Utöver det har har vi som tidigare nämnt fått chansen att vara en av dem som fått exponera Ellos rabattkoder på vår sida. Man har varit väldig flitiga med att komma med nya attraktiva erbjudanden som lockar konsumenten till köp som vi förmedlat vidare till våra besökare och 170.000 medlemmar.

 

Vilket arbete har vi gjort för att öka vår försäljning?

Förutom att presentera Ellos rabatterna på vår site har vi även tagit med Ellos i vårt nyhetsbrev när de kört sina 50% kampanjer eller de populära erbjudandekoderna som även gäller på varumärken. Förutom det har vi även valt att satsa på dem i våra kategorier då de sträcker sig över det mesta man kan tänka sig att handla. Vi på PSD Media och kampanjjakt känner oss trygga i att rekommendera deras produkter i de flesta kategorierna då deras priser och produkter är så pass konkurrenskraftiga och kvalitativa som med en prissänkning blir oslagbara!

 

resultat ellos.se

 

Vår framtida vision i samarbetet?

Genom en öppen dialog och med nya idéer och förslag har vi redan 2014 slagit rekordförsäljningen från 2013. Vi rustar nu upp och planerar aktiviteter inför kommande år. Julhandeln är även en stark period för de flesta nätbutikerna och även detta år räknar vi att Ellos blir en av våra stora uppstickare. Vi känner att så länge dialogen och det gemensam målet om att slå försäljningen varje år finns så växer alltid nya idéer och förslag fram per automatik. Tack vare det fina samarbetet vi haft under denna period har vi även fått in systersiten till Ellos på Kampanjjakt.se dvs Jotex. Vi hoppas att vi kan leverera ett lika fint resultat där!